Solsemester.

De senaste kvällarna har jag suttit och skrivit lite på den sida som under vår och sommar ska följa försöken på Nya Lapphyttan. Jag som just lärt mig hur den häroch den gamla sidan fungerar fick direkt försöka se om det gick att lära sig nått nytt. Det har gått bra men som sagt var... tänk på att jag börjar bli en gammal hund som inte riktigt kan sitta så det tar lite tid att lära sig.

Hade planer på ett aprilskämt för att få hyttavdelningen i Oxelösund att reagera men men tyvärr blev det som vanligt... Man har en bra ide men kommer på det dagen innan. Tyvärr är det ju så för att det ska bli riktigt bra så hade det behövts lite längre förberdelser. De är alldeles för misstänksamma om man inte antytt saker under några veckor innan. Jag ska nog ta och lägga in en påminnelse i den elektroniska almanackan så får den säga till en månad innan. 

......

Satt på fikat på jobbet idag och sa att det ska bli skönt att åka till solen nu under påsk. Frågan kom direkt om det var Kanarieöarna eller Thailand. Herregud... det är början på april och då finns det bara en riktning att åka... norrut ...



Packar ihop det sista under morgondagen men vill bara visa lite fotografier om hur det kommer att se ut så får ni lite att vara avundsjuk på.

     

Det ser väl inte helt fel ut?

Får ta lite om gamla masugnar i morgon eller så blir det mer bilder på solen...

/Bosse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0